Daniël Seton

Lenli

Lenli is een game die ik samen met een team van 9 man heb gemaakt in 5 maanden. De focus van dit project was om de speler 2 speelmanieren te geven en deze uniek te laten voelen voor een 3d platformer.


Info
Lenli is een single player 3d platforming game waarin de speler een draak is die de wereld moet redden van de eeuwige sneeuw. Door zijn avontuur krijgt hij nieuwe krachten en maakt hij nieuwe vrienden. Om zijn missie te voltooien, zal hij moeten kiezen tussen vriendschap of power. Beide keuzes zijn aparte routes in de levels en de speler moet leven met de keuze die hij/zij heeft gemaakt om deze wereld te redden.


Productie tijd
5 maanden

Mijn rol in het team
Tijdens dit project had ik de rol van game designer en level designer op me. Aan het begin van het project was ik voornamelijk bezig met movement mechanics en de core loop van de game. Later in het project was ik bezig met level design. Dit hield in: een progressie tussen alle levels bedenken, basis layout maken, interessante challenges maken en levels testen. Uiteindelijk heb ik 4 van de 6 levels van concept tot speelbare versie gemaakt.