Daniël Seton

Pow Cow

Pow Cow is een applied game die ik met een groep van 6 man heb gemaakt. De game laat de speler zien hoeveel koeien eten en hoeveel dat produceert voor ons. De game gebruikt de oculus rift controller om het spel te spelen. De vr headset ligt op de tafel als een camera en hoeft niet opgezet te worden.


Productie tijd
6 Weken

Info
Pow Cow is een single player survival shooter waarin de speler de rol aanneemt als een boer die vlees moet produceren voor de verkoop. De speler krijgt een “geweer” om de koeien mee te voeren. Deze herlaad hij door het geweer naar beneden te richten. Het spel gebruikt de controllers van de oculus rift, maar niet de headset. Dit geeft het spel de mogelijkheid om gespeeld te worden op een beamer wat de ervaring versterkt.

Mijn rol in het team
Tijdens het project hield ik mij bezig met de gameplay elementen. In het begin van het project heb ik samen met een andere designer de mechanics bedacht en uitgewerkt. De grootste klus was om de mechanics leuk te maken en te laten passen bij de boodschap die wij wilde overbrengen. Daarnaast heb ik de developer geholpen met programmeren en heb het level in elkaar gezet.